Klachtenregeling
Bent u niet tevreden over het gedrag of handelen van uw Wsnp-bewindvoerder? Of heeft uw Wsnp-bewindvoerder een handeling verricht of nagelaten waar u het absoluut niet mee eens bent? Dan kunt u hiertegen een klacht indienen.
Binnen de Wsnp zijn er twee verschillende soorten klachten, namelijk:
- een zaakinhoudelijke klacht; of
- een klacht gebaseerd op de gedragscode.
Deze pagina informeert u alleen over de klachtenregeling gebaseerd op de gedragscode. Wilt u een zaakinhoudelijke klacht indienen? Meer uitleg hierover vindt u in dit artikel op rechtwijzer.nl/schulden.
Een klacht gebaseerd op de gedragscode
De gedragscode bepaalt, kortgezegd, dat elke elke Wsnp-bewindvoerder zich objectief, fatsoenlijk en respectvol gedraagt tegenover iedereen met wie hij te maken krijt in de uitvoering van het Wsnp-bewind.
Vindt u dat uw Wsnp-bewindvoerder zich niet heeft gedragen zoals de gedragscode voorschrijft? Dan kunt u hiertegen een klacht indienen. Hieronder leest u hoe u deze kunt indienen bij Bureau Wsnp.
Gebruik hiervoor de tool om zelf een klachtbrief te maken.
Voorwaarden voor het indienen van een klacht:
- De klacht moet gericht zijn op een handeling of gedraging van uw Wsnp-bewindvoerder die in strijd is met de gedragscode.
- Bureau Wsnp neemt geen klacht in behandeling waarvan de handeling of het gedrag waartegen de klacht is ingediend langer dan één jaar geleden is gebeurd, tenzij er sprake is van een uitzonderlijke situatie.
- U dient eerst de klacht in bij de Wsnp-organisatie zelf. Doet u dit niet en dient u de klacht direct in bij Bureau Wsnp? Dan nemen wij uw klacht niet in behandeling. Wij verwijzen u dan terug naar de klachtenregeling van de Wsnp-organisatie.
Heeft u vragen?
Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze helpdesk. Zie contactpagina.