Ga naar de inhoud
Direct naar
  • Over Rechtwijzer
  • Samenwerkingen
  • Nieuws
  • Contact
  • Klachten
RechtwijzerSchulden
Zoeken
Menu
  • Uit elkaarUit elkaar

    • Scheiden overwegen
    • Samen scheiden
    • Kinderen
    • Wonen
    • Bezittingen
    • Inkomen
  • ConsumentenConsumenten

    • Zelf aan de slag
  • OverheidOverheid

    • Bijstand
    • WMO
    • Bezwaar en klacht
    • Schuldhulp
    • Contact met de gemeente
  • WonenWonen

    • Huren
    • Buren
    • Mijn buurt
  • WerkWerk

    • Problemen op het werk
    • Rechten en plichten
    • Ontslag nemen en krijgen
    • Mag het ontslag?
    • Geld bij ontslag
    • Corona en werk
  • SchuldenSchulden

    • Zelf je schulden regelen
    • Schuldhulpverlening (minnelijk traject)
    • Wettelijke schuldsanering (Wsnp)
    • Grip op geld in tijden van Corona
    • Wsnp en de kinderopvangtoeslagaffaire
    • Vragen over beschermingsbewind
  • Ander probleemAnder probleem

    • Wat kan de Raad voor Rechtsbijstand voor u betekenen?
  • Over Rechtwijzer
  • Samenwerkingen
  • Nieuws
  • Contact
  • Klachten
  1. Home ›
  2. Schulden ›
  3. Wettelijke schuldsanering (Wsnp) ›
  4. Einde Wsnp en de schone lei ›
  5. Waarom krijg ik een BKR-registratie na de Wsnp?

Waarom krijg ik een BKR-registratie na de Wsnp?


Het Bureau Krediet Registratie (BKR) registreert alle kredieten (bijvoorbeeld een lening of hypotheek) die u aangaat. Kredietverstrekkers hebben inzicht in deze gegevens. Vraagt u een nieuwe lening of hypotheek aan? Dan kan de kredietverstrekker uw financiële situatie en achtergrond toetsen bij het BKR. En u op grond daarvan een verantwoord krediet verstrekken.

Hebt u de Wsnp voltooid en de schone lei verkregen? Schulden waarvoor de schone lei geldt blijven dan nog vijf jaar geregistreerd bij het BKR. Deze schulden krijgen een aparte BKR-codering, te weten code 3. (zie ook uitleg.) Hiermee zien kredietverstrekkers dat deze schulden geen risico vormen voor het aangaan van een nieuw krediet. Uw kredietoverzicht bij BKR kunt u via deze website opvragen.

BKR-registratie of -codering onjuist?

Is de BKR-registratie of -codering onjuist? Ga hierover in gesprek met uw schuldeiser. Het BKR wijzigt gegevens alleen als de schuldeiser dit meldt. Komt u er niet uit met de schuldeiser? Dan kunt u een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Op de website van BKR staat een stappenplan hoe u dit kunt doen. Zie voor verdere uitleg de website van BKR.

Het telefoonnummer van het BKR-klantcontactcentrum is +31 (0)88 – 150 2500. BKR is op werkdagen tussen 9-12 uur en tussen 13-16 uur bereikbaar.



Deel deze informatie
  • Delen op Facebook
  • Delen op Whatsapp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter


Eerste Hulp bij Oplossingen:

Eerste Hulp bij Oplossingen

  • Meerdere problemen tegelijk?
  • Hoe krijgt u uw problemen onder controle?
  • Krijg grip en overzicht op uw situatie
  • Klik op Eerste Hulp bij Oplossingen

Over Rechtwijzer

Rechtwijzer adviseert u over welke stappen u zelf kunt zetten om uw juridisch probleem op te lossen

  • Over Rechtwijzer
  • Contact
  • Feedback over deze website

Rechtsbijstand nodig?

Heeft u juridische bijstand nodig van een advocaat of mediator bij het oplossen van uw probleem? Kijk dan op rechtsbijstand.nl.

Raad voor Rechtsbijstand
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Privacy
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Informatiebeveiliging

Volg ons op

Twitter
LinkedIn
Youtube