Ga naar de inhoud
Direct naar
  • Over Rechtwijzer
  • Samenwerkingen
  • Nieuws
  • Contact
  • Klachten
RechtwijzerSchulden
Zoeken
Menu
  • Uit elkaarUit elkaar

    • Scheiden overwegen
    • Samen scheiden
    • Kinderen
    • Wonen
    • Bezittingen
    • Inkomen
  • ConsumentenConsumenten

    • Zelf aan de slag
  • OverheidOverheid

    • Bijstand
    • WMO
    • Bezwaar en klacht
    • Schuldhulp
    • Contact met de gemeente
  • WonenWonen

    • Huren
    • Buren
    • Mijn buurt
  • WerkWerk

    • Problemen op het werk
    • Rechten en plichten
    • Ontslag nemen en krijgen
    • Mag het ontslag?
    • Geld bij ontslag
    • Corona en werk
  • SchuldenSchulden

    • Zelf je schulden regelen
    • Schuldhulpverlening (minnelijk traject)
    • Wettelijke schuldsanering (Wsnp)
    • Grip op geld in tijden van Corona
    • Wsnp en de kinderopvangtoeslagaffaire
    • Vragen over beschermingsbewind
  • Ander probleemAnder probleem

    • Wat kan de Raad voor Rechtsbijstand voor u betekenen?
  • Over Rechtwijzer
  • Samenwerkingen
  • Nieuws
  • Contact
  • Klachten
  1. Home ›
  2. Schulden ›
  3. Schuldhulpverlening (minnelijk traject) ›
  4. Problemen tijdens de schuldregeling ›
  5. Hoe kan ik een klacht indienen tegen de schuldhulpverlener/schuldhulpverlenende instantie?

Hoe kan ik een klacht indienen tegen de schuldhulpverlener/schuldhulpverlenende instantie?


Bent u het niet eens met wat uw schuldhulpverlener doet (of wil gaan doen)? Of hoe hij zich gedraagt? Bespreek dit en leg uit waarom u dit vindt. Uw schuldhulpverlener kan u dan zijn standpunt of oplossing uitleggen.

Komt u er samen niet uit? Of heeft hij iets gedaan (of juist niet gedaan) waar u het absoluut niet mee eens bent? En kan hij het ook niet goed uitleggen? Dan kunt u een klacht indienen.

Een klacht indienen

Afhankelijk van uw gemeente kunt u een klacht indienen via e‑mail, per post, telefonisch of via een klachtenformulier. U vindt meer informatie over het indienen van een klacht op de website van uw gemeente.

Heeft u hulp nodig bij het indienen van een klacht? Het Juridisch Loket of de sociale raadslieden van uw gemeente kunnen u hierbij helpen.

Vermeld bij het indienen van een klacht altijd:

  • Uw naam;
  • Uw adres;
  • Dat het om een klacht gaat;
  • De persoon over wie u klaagt;
  • Wanneer dit speelde;
  • Waarover u klaagt;
  • Eventueel: wat u als oplossing ziet.

Wat doet de gemeente met uw klacht?

U krijgt van de gemeente bericht dat uw klacht ontvangen is. Meestal krijgt u binnen 4 tot 6 weken een reactie op de klacht. Veel gemeenten willen onnodig lange procedures voorkomen en samen met u tot een snelle oplossing komen. Waarschijnlijk neemt de gemeente telefonisch contact met u op om te onderzoeken wat er speelt en hoe de klacht kan worden opgepakt. U krijgt dan alle gelegenheid om uw klacht toe te lichten.

Ontvangt u binnen 4 tot 6 weken geen reactie? Meld dit bij uw gemeente, het Juridisch Loket of bij de sociale raadslieden in uw gemeente.



Deel deze informatie
  • Delen op Facebook
  • Delen op Whatsapp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter


Eerste Hulp bij Oplossingen:

Eerste Hulp bij Oplossingen

  • Meerdere problemen tegelijk?
  • Hoe krijgt u uw problemen onder controle?
  • Krijg grip en overzicht op uw situatie
  • Klik op Eerste Hulp bij Oplossingen

Over Rechtwijzer

Rechtwijzer adviseert u over welke stappen u zelf kunt zetten om uw juridisch probleem op te lossen

  • Over Rechtwijzer
  • Contact
  • Feedback over deze website

Rechtsbijstand nodig?

Heeft u juridische bijstand nodig van een advocaat of mediator bij het oplossen van uw probleem? Kijk dan op rechtsbijstand.nl.

Raad voor Rechtsbijstand
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Privacy
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Informatiebeveiliging

Volg ons op

Twitter
LinkedIn
Youtube