Contact
Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het gebruik en plaatsen van cookies

Waarom houd ik een BKR-registratie na de Wsnp?

Het Bureau Krediet Registratie (BKR) registreert alle kredieten (bijvoorbeeld een lening of hypotheek) die u aangaat. Kredietverstrekkers hebben inzicht in deze gegevens. Vraagt u een nieuwe lening of hypotheek aan? Dan kan de kredietverstrekker uw financiële situatie en achtergrond toetsen bij het BKR. En u op grond daarvan een verantwoord krediet verstrekken.

Hebt u de Wsnp voltooid en de schone lei verkregen? Schulden waarvoor de schone lei geldt blijven dan nog vijf jaar geregistreerd bij het BKR. Deze schulden krijgen een aparte BKR-codering. Hiermee zien kredietverstrekkers dat deze schulden geen risico vormen voor het aangaan van een nieuw krediet.

Codering onjuist?

Is de codering of de datum waarop uw Wsnp is beëindigd onjuist? Ga hierover in gesprek met uw schuldeiser. Het BKR wijzigt gegevens alleen als de schuldeiser dit meldt. Komt u er niet uit met de schuldeiser? Leg het geschil dan voor aan de BKR-geschillencommissie. Zie uitleg BKR en BKR-folder.

Het telefoonnummer van het BKR-klantcontactcentrum is +31 (0)88 – 15 02 500.

Meer onderwerpen