Contact
Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het gebruik en plaatsen van cookies

Klachtenregeling

De meeste klanten zijn tevreden over Rechtwijzer uit elkaar. Toch kan het zijn dat u een klacht heeft over de informatie op de website of in het platform. Of misschien bent bent u verkeerd of onzorgvuldig geïnformeerd of behandeld.

Ik ben niet tevreden over de dienstverlening van Rechtwijzer. Wat kan ik doen?

Ik ben niet tevreden over ...

De informatie

Bent u niet tevreden over de informatie van Rechtwijzer? Vindt u de informatie onduidelijk? Klopt de informatie volgens u niet? Of werkt de website niet goed?

Neem contact met ons op. Op die manier kunnen wij onze dienstverlening (blijven) verbeteren. Dat kunt u doen door ons te bellen. U mag ons ook mailen of schrijven. Geef aan waarover u niet tevreden bent. Vermeld daarbij ook uw telefoonnummer, dan kunnen wij u bellen om meer inzicht in de klacht te krijgen.

Een medewerker

Ben u niet tevreden over de hulp van een medewerker van Rechtwijzer?

Als het gaat om een klacht tegen een medewerker van het contactcentrum, dan behandelen we uw klacht volgens de regels die zijn vastgelegd in de Algemene wet Bestuursrecht.

U kunt uw klacht doorgeven via telefoon of mail. Geef in uw klacht het volgende aan ons door:

  • uw naam, adres en telefoonnummer
  • de datum waarop u de klacht verstuurt
  • waarover u klaagt en wat er gebeurd is waardoor u ontevreden bent. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat u niet netjes te woord bent gestaan. Of dat u te lang moest wachten op een reactie op uw vraag.

Gesprek

Wij gaan graag met u in gesprek over wat u dwars zit. We willen ook graag samen aan een oplossing werken.

Officiële klacht

Bent u na het gesprek toch nog niet tevreden? Dan kunt u een officiële klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van Rechtwijzer. De klachtenfunctionaris behandelt uw klacht.

Ombudsman

Komt u er met de klachtenfunctionaris niet uit? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Nationale Ombudsman.

Een expert

Ben u niet tevreden over de hulp die u via Rechtwijzer hebt gekregen van een advocaat, bemiddelaar of een andere rechtshulpverlener? Laat het deze experts weten. We doen ons best om zoveel mogelijk bij te dragen aan de kwaliteit van de experts. Zo moeten de experts aan specifieke kwaliteitseisen voldoen om mee te mogen doen aan Rechtwijzer. Desondanks kan er wel eens wat mis gaan.

Gesprek

Uw tevredenheid is belangrijk voor ons. Als u teleurgesteld bent in uw expert, is het belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met uw expert. Een goed gesprek kan misschien voldoende zijn om uw onvrede weg te nemen.

Melden bij Rechtwijzer

Bent u dan nog niet tevreden over de manier waarop u geholpen bent? Vertel het ons, dan zoeken wij met u naar een passende oplossing. Geef aan waarover u niet tevreden bent. Vermeld daarbij ook uw telefoonnummer, dan kunnen wij u bellen om meer inzicht in de klacht te krijgen.

Externe klachtenbehandelaar

U kunt uw klacht over een expert ook voorleggen aan een externe klachtenbehandelaar, zoals de Deken van de Orde van Advocaten of de geschillencommissie advocatuur. Experts in Rechtwijzer zijn verplicht aangesloten bij de geschillencommissie. Heeft u uw klacht aan een externe klachtbehandelaar voorgelegd? Dan stellen wij het op prijs als u ons over de afloop informeert.

Gerelateerde onderwerpen